søndag 4. september 2011

Til "Ingenmannsland"

Tirsdag morgen setter jeg kursen mot Finland for å tilbringe fire dager hos Lassi Rautiainen i "Ingenmannsland". Dette er en tur jeg har gledet meg stort til siden senvinteren. Endelig har uka kommet, og jeg kjenner det kribler etter å komme seg dypt inn i de finske skoger. Målet er selvsagt å få festet bjørn og kanskje ulv på minnekortet. Utallige bjørne- og ulvemotiver har svirret rundt i hodet mitt den siste tida. Det er litt skummelt å la forventningene få vokse, for jeg har mang en gang erfart at naturen er uberegnelig - heldigvis. Og med min flaks er nok sjansen stor for at jeg kommer hjem med flere kråkebilder enn bjørnebilder. Likevel kan ingen ta fra meg drømmen om å få oppleve nærmøte med bamse. 

1 kommentar:

  1. Hei Svein Roger! Hvordan gikk det i Finland? Jeg reiser neste uke, så jeg hører gjerne om dine erafringer. Så dere noen ulveunger?! Det er jo nesten bare å drømme om, men som man sier; you never know!

    SvarSlett