onsdag 16. februar 2011

Mer ørn på minnekortet?

Til lørdag tar jeg turen tilbake til Dalen og ørneskjulet. Jeg har nesten blitt besatt av kongeørn, og skal derfor tilbringe både lørdag og søndag i skjulet. Håpet er å få flere bilder av ørnen i flukt, og gjerne noen ørner som barker sammen på åteplassen. Det er drømmen. Jeg har ikke vært helt heldig de to dagene jeg har tilbrakt i skjulet så langt, men nå må det vel være min tur?  Om det blir mer ørn på minnekortet og en drømmestart på vinterferien gjenstår å se...

På mandag hadde det vært full fres foran ørnskjulet med tre ørner på åteplassen samtidig, og de hadde visstnok havnet i klammeri også. Det var heldig for de som befant seg i skjulet den dagen. Men hvorfor var ikke jeg der da? Jeg har skjønt at naturfotografering handler om å være mye ute med kamera, for da øker naturligvis sjansene for å være på rett sted til rett tid. Hadde jeg bare hatt mer tid...

Førstkommende lørdag har jeg forresten en liten reportasje om kongeørn og fotografering i lokalavisa Varden. Jeg synes det er hyggelig å kunne dele mine naturopplevelser med flere enn de få som av og til stikker nesa innom bloggen min. Dessuten synes jeg det blir skrevet altfor lite positivt om dyreliv og naturopplevelser i lokalavisene. Derfor ble jeg glad da avisa ønsket å trykke mine ord og bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar