søndag 16. mai 2010

Lønn for strevet...

Etter å ha tilbrakt fem netter på tiurleik i april og mai, sitter jeg igjen med en del bilder, men langt viktigere noen unike opplevelser. Det har vært spenning og mystikk å være til stede i gammelskogen når storfuglene har spilt. Jeg har rett og slett fått oppleve "Vårens vakreste skuespill".

I og med at jeg har vært så heldig å få tatt del i et av naturens drama i vårskogen, tenkte jeg å dele noen av opplevelsene mine med flere. Derfor skrev jeg en reportasje jeg kalte "Vårens vakreste skuespill" og sendte den til begge lokalavisene. Den ene avisa viste interesse for reportasjen, og etter et par mail fikk jeg beskjed om at de ville kjøpe stoffet mitt. Kjøpe? Det hadde ikke vært i mine tanker å skulle selge noe. Reportasjen hadde jeg skrevet for gøy, og for at noen flere enn jeg skulle få ta del i mine opplevelser i tiurskogen.

Reportasjen min skal visstnok trykkes i et bilag som avisa Varden gir ut om kort tid. Og jeg har fått lønn for å gjøre noe av det mest artige jeg vet, nemlig å ligge på leik...

1 kommentar:

  1. Gratulerer med dagen.

    Det er vel all right med litt uforutsette inntekter. Nok en grunn til å kjøpe mer utstyr.

    Kåre

    SvarSlett