søndag 8. november 2009

På prøvetur med 300mm

I dag har jeg endelig fått prøvd 300mm. Jeg tok en tur til Svanstul og elva som renner mellom Svanstulvann og Flekkeren. Der holder min kjære venn fossekallen til. Sist jeg var på besøk, fikk jeg bare se noen få glimt av ham, så det var med en viss spenning jeg ruslet til elva. Heldigvis var han mer selskapssyk i dag og poserte småstresset for fotografen i noen minutter. Jeg fikk faktisk skutt 24 bilder før han fløy nedover elva og ble borte for meg.


                                                                         300mm, 1/160s med f/3,2 +0,3EV og ISO 200

300mm fungerte utmerket. Objektivet fokuserte raskt og presist og endelig ble det litt størrelse på motivet. 300mm kommer jeg utvilsomt til å få mye glede av fremover.
                                            
     
                                                                                   300mm, 1/200s med f/3,2 og ISO 200

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar