søndag 8. mai 2011

Hyggelig frokostbesøk

Hver påskemorgen, etter at tiurene var ferdig med spillet sitt, satte jeg meg i vårsola for å spise noen brødskiver til frokost, og hver morgen fikk jeg besøk av ei lavskrike. Denne sjarmerende kråkefuglen viste seg å være både nysgjerrig, tillitsfull og glad for en brødbit eller to.

              300mm 1/125s med f/5,6 0EV og ISO 200

                    300mm 1/125s med f/5,6 0EV og ISO 200

Jeg har nevnt det før, og nevner det igjen. Hytta til svigers i Øyfjell har fått stjernestatus hos meg. Tiurleik, lavskrike og utrolig flott gammelskog gjør området særdeles attraktiv for en kar som trives på tur med kamera. Det neste jeg skal på jakt etter er en orrfuglleik. Under tiurleikene hørte jeg orrfuglene spille flere steder, så det burde ikke være altfor vanskelig å finne spillplassen...

2 kommentarer:

  1. Hei Svein Roger.
    Mange flotte bilder du har på bloggen din. Morro å se lavskrika. Hilsen Knut (tidligere Skien)

    SvarSlett
  2. Ser ut som om du har funnet deg en fin plass for variert foto.
    Ingen ting er som å utforske en ordentlig gammel skog, og når du finner en flott tiurleik og lavskrike i tillegg kan det ikke bli bedre :-)

    Mvh
    Kim Abel

    SvarSlett