søndag 26. desember 2010

Deilig med kulde!

Det tørre, klare, kalde vinterværet har skapt en frossen flott natur. I tillegg gir soloppgang og blåtimen et eventyrlig lys om dagen. Jeg kan ikke annet enn si at jeg setter pris på sprengkulda. -20 blå gjør meg ingen ting så lenge Nikonkameratet mitt henger med.

I dag måtte jeg rusle av meg juleribba fra i går. På rusleturen tok jeg med meg fotosekken. Jeg bor bare et langt utspark unna ei lita, regulert elv. Nedenfor kraftstasjonen er det selvfølgelig alltid isfritt. Der så jeg fossekallen for første gang i fjor, og den satt på iskanten i år også.

Jeg har noen fossekallbilder på hardisken, men det suverene med denne hobbyen er at det perfekte bildet fortsatt mangler i arkivet...

Derfor klarte jeg å slå i hjel et par kalde formiddagstimer ved elva mi på jakt etter et perfekt bilde av fossekallen. Heldigvis klarte jeg det ikke i dag heller.

Ha en kald, god jul og godt nytt år alle sammen!


                                               55mm 1/500s med f/6,3 +0,3EV og ISO 200

                                                420mm 1/320s med f/5 +0,3EV og ISO 500

1 kommentar:

  1. Flotte vinterbilder. Fossekallen er stilig da. Har ikke noe bilde av den ennå! Heldig du da...

    SvarSlett